خاطرات کاغذی

شهر دایناسورها

سه بچه میمون به نام‌های عینکی ، تپلی و کوچولو که در سه رنگ قرمز، آبی و زرد (با نام‌های اصلی Ton،Tan،Ti) دیده می‌شدند در هر قسمت بعد از پخش یک داستان حکمت آموز که برگرفته از داستان‌های عامیانه ملل مختلف بود، درباره آن گفت و گو می‌کردند و برداشت خودشان نتیجۀ اخلاقی داستان مورد نظر را بین خودشان به اشتراک می‌گذاشتند.
کد خبر: ۱۴۰۹۹۶۷
نویسنده مریم فلاح - گروه رسانه
تعداد بازدید : 42

مورچه و ملخ، روباه دم بریده، باد شمال و خورشید، شیر و موش، خرگوش و لاک‌پشت، شیر و گوزن‌ها، کلاغ و پرندگان، خرس و مسافر، کلاغ تشنه و مرغ چه کسی تخم طلا می‌گذارد از جمله داستان‌های این مجموعه کارتونی بود.

کارتون ژاپنی قصۀ کوچولوها با نام اصلی افسانه‌های ازوپ بر اساس سری کتاب‌های مصوری که به همین نام نوشته شده، تولید شده است.

مجموعه‌ای از حکایات کهن و پندآموزی که ازوپ یکی از نویسندگان یونان باستان با گردآوری آنها تحت مجموعه‌ای موسوم به افسانه‌های ازوپ، نام خود را در تاریخ جاودانه کرد. نکتۀ بارز این افسانه‌ها، پیام‌های اخلاقی و پند‌آموزی است که در بطن داستان‌ها وجود دارد.

شرکت نیپون انیمیشن این مجموعه کارتونی را سال 1983 با کارگردانی مشترک افرادی چون «اِیجی اُکابه»، «جون هاگیوارا»و «فومیو کوروکاوا» تولید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها